Table of Contents
TogglePLANTE باطری نیروگاهی توانایی مورد نیاز عملکرد تجهیزات کنترلی نظیر رله ها و مکانیزم عملکرد بریکر ها و سکسیونر ها ،تامین کرده
و نیازمند یک منبع توان خارجی مستقل از توان موجود در شبکه است ،و نقش بسزایی در مدارها ی حفاظتی و منترلی دارد .
بریکرها و رله ها و سکسیونر ها برعملکرد درست و بهتر خود از انرژی باطری استفاده می کنند.
پس لازم است باطری و شارژر های ما در زمان مورد کوتاه مورد بررسی قراربگیرد و نگهداری آنها باید به خوبی صورت بگیرد .
یک باطری لیفتراک از کنار هم قرار گرفتن چندین سلول باطری در کنار هم تشکیل می شود .
هر سلول شامل یک الکترود مثبت و الکترود منفی و محلول الکترولیت می باشد .
1-نوع اسیدی سربی
2- نوع نیکل کادمیم
باطری های لیفتراک در طول دوه هاییی شارژ دشارژ خود گاز هیدروژن از خود تولید می کنند
و باید برای مانع شدن از آتش سوزی هیدروژن آزاد شده را به حداقل رساند.
سلول های اسیدی سربی به علت تولید هیدروژن زیاد موجب شد تا نوع سیلد شده به بازار بیاید .
باطری های نیکل کادمیم در مقابله با نوع اسیدی سربی گران تر مطمئن تر تعمییرات و نگهداری کمتری دارند.
به علاوه آزاد شدن گاز هیدروژن در یک سلول نیکل کادمیم در مقایسه با نوع اسیدی سربی کمتر است .
از این رو برای کاربردهای حفاظتی سوئیچگیر های متداول نوع نیکل کادمیم اکثرا استفاده نمی شود .
باطری نیروگاهی نوع اسیدی سربی قابل شارژ در سوئیچگیر ها دارای سلول های دو ولتاژ هستند.
سلول شامل سرب خالص به عنوان قطب مثبت و اکسید سرب به عنوان قطب منفی
و اسید سولفوریک رقیق شده به عنوان محلول الکترولیت مورد استفاده قرار می گیرد.
باطری های نوع نیکل کادمیم تشکیل شده از سلول های با ولتاژ 2/1 وات شامل ترکیبی از
نیکل به عنوان قطب مثبت ترکیبی از کادمیم به عنوان قطب منفی و محلول هیدروکسید پتاسیم به عنوان الکترولیت مورد استفاده قرار می گیرد.