Table of Contents
Toggleاین شارژر لیفتراک جزو آخرین نوآوری به منظوره ضربه زدن با فرکانس بالا است .
شارژر لیفتراک Ferro magnetics شامل شارژر هایی با فرکانس های بالا برای رژیم شارژ استاندارد است .
این شارژر لیفتراک راندمان بسیار بالایی ( بیش از 90 درصد ) و ضریب توان حداکثر 95 درصد را دارد .
شارژر لیفتراک Ferro Magnetics عملا برای برنامه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد .
این شارژر لیفتراک با اخرین تکنولوژی شامل
کنترل بهره وری 88 درصدی و ضریب قدرت 90 درصدی و نزدیک به شارژر های فرکانس بالا با کمترین هزینه برای کاربران قابل ارایه است .
باطری لیفتراک اسید سرب جزو اولین باطری هایی است که به طور تجاری مورد استفاده قرار میگیرد
و در حال حاضر در سیستم هایی که نیاز به منابع قدرت زیادی دارند
مانند لیفتراک ها و اتومبیل ها مورد دسترس عموم قرار دارد .
در دهه های گذشته و از سال 1970 دو نوع باتری لیفتراک و اتومبیل توسعه یافته است .
یکی کوچکتر از دو باطری اسید سرب مهر و موم شده SLA و دیگری بزرگتر از باطری اسید سرب تنظیم شده با شیر VRLA است .
این نوع باطری های لیفتراک و اتومبیل با توجه به ساختاره منحصر به فردی که دارند هرگز نمیتوانند به پتانسیل کامل خود برسند . این نوع باطری لیفتراک و اتومبیل وقتی که شارژ باطری آنها خالی میشود دارای یک الکترولیت مایع در محفظه های خود هستند که دارای سوپاپ های ایمنی برای خروج هستند . این نوع باتری های SLA و VRLA با پتانسیل پایین تر از ولتاژ طراحی و ساخته شده اند .
باطری های لیفتراک برای شارژ باتری خود زمانه کمتری مصرف میکنند . مثلا یک باطری لیفتراک برای شارژ خود بین یک تا چهار ساعت زمان احتیاج دارد . این نوع شارژر به سرعت کار میکند به خاطر این که مقدار سرعت جریان شارژر را کاهش نمیدهد . این نوع شارژر ها میزان شارژ را تا زمانی که باطری پر از شارژ بشود ، بالا میبرد .
میتوان با تهیه ی یک شارژر سریع ، بهره وری را بهبود دهیم زیرا باطری برای شارژ معمولی به 8 ساعت زمان احتیاج دارد ولی باطری با یک شارژر سریع برای شارژ تنها به نصفه این زمان احتیاج دارد تا کاملا شارژ شود و این امر باعث میشود که به طور موثر در تمام روز میتوان از آن استفاده کرد ولی این کار باعث میشود که طول عمر باطری کاهش یابد.