Table of Contents
Toggleتفاوت بازاریابی صنعتی وبازاریابی مصرفی-در صنعت باطری لیفتراک، فرایند کشف، ترجمه خواستههای مشتریان صنعتی است. و نیازها و الزامات آنها به محصولات و خدمات ویژه جهت ارتباط موثر شیوههای توزیع، قیمتگذاری، خدمات پس از فروش، متقاعد کردن بیشتر و بیشتر مشتریان برای استفاده مستمر از این محصولات و خدمات میباشد.
این نوع بازاریابی در مقایسه بابازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد. که اینگونه میتوان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواستههای بازار وجود دارد. ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.
در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است. و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانهای دارد. برخی شرکت های عرضه کننده محصولات مصرفی در زمان افت فروش، اقدام به ارائه تخفیفات و طرح های فروش ویژه می نمایند. در صورتی که در بازاریابی صنعتی، قیمت محصولات در اولویت های بالای خرید مشتریان قرار نمی گیرد.
در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند. ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند. و حتی در موارد دیگری مثل مناقصههای خرید نقش قیمت پراهمیتتر میشود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد. که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی میشود.یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد.
گاهی بازاریاب صنعتی سعی میکند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند. تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.در واقع فرایند خرید در بازاریابی صنعتی کاملاً متفاوت با بازاریابی مصرفی است. به عنوان مثال در بخش تبلیغات در بازاریابی مصرفی، هدف تبلیغ دهنده ها، تأثیر بر روی هیجانات مصرف کنندگان است. در صورتی که در تبلیغات بازاریابی صنعتی، بیشترین توجه به بخش های منطقی مشتریان معطوف می گردد.
برخی شرکت ها به منظور فروش محصولات خود در پی استخدام بازاریابان حرفه ای و یا روش های بازاریابی شبکه ای و … هستند. در صورتی که در انجام بازاریابی محصولات صنعتی نیاز به یک تیم به منظور انجام مهندسی فروش است. دیگر آنکه در روش های بازاریابی صنعتی بر روی ایجاد و ارتقای وفاداری مشتریان تمرکز شده و سعی در فروش بیشتر به مشتریان کنونی می گردد.
در بازاریابی صنعتی، فروشندگان متخصص و مجرب و همچنین آگاه به علم مدیریت بازاریابی به عنوان یک شاخص اساسی و حیاتی بسیار مهم می باشد.
بیشتر بخوانید:باطری 6 و 8 ولتی جهت ماشین برقی و تجهیزات نظافت صنعتی
شرکت سافکو آماده همکاری با شما عزیزان و مشاوره تخصصی توسط مشاوران مجرب شرکت می باشد . جهت خرید این دستگاه و لوازم جانبی آن با ما سافکو تماس بگیرید.